اسفندیار صادقی در این دیدار با قدردانی از همراهی و حمایت های شهرداری تبریز در پیشبرد برنامه های تعلیم و تربیت گفت: همکاری بین بخشی این دو نهاد، در توسعه عدالت آموزشی نقش مهمی ایفا می کند.
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت با تاکید ریاست محترم جمهور، نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی است گفت: شهرداریها مخصوصا در کلانشهرها می توانند در این امر نقش ویژه ای ایفا کنند و با توجه به نقش حمایتی شهرداری تبریز نیز انتظار می رود در این کلانشهر نیز اقدامات قابل توجهی صورت گیرد.
صادقی در ادامه با طرح لزوم تسریع روند صدور بروکف از سوی شهرداری های مناطق خواستار پیگیری شخص شهردار کلانشهر تبریز برای نگاه حمایتی در این زمینه شد، چراکه این امر موجب دلگرمی خیرین و سرمایه گذاران بنگاههای اقتصادی خردوکلان حقیقی و حقوقی درراستای مدرسه سازی خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر توسعه همکاریها ها در ارتباط با تعیین تکلیف برخی املاک گفت: ساماندهی اماکن محل اختلاف مالکیتی بین دو دستگاه می تواند یکی از راه های بهره مندی از ظرفیت بین بخشی برای ساخت مدارس جدید در سطح شهر تبریز شود.
این مقام مسئول در خصوص پیگیری وضعیت خانه کلانتر گفت: رویکرد آموزش و پرورش در توسعه فضاها تنها ایجاد بستر آموزشی میتواند باشد، اما با همکاری فی مابین می توان ضمن حفظ فضاهای تاریخی نسبت به رفع مشکلات سرانه آموزشی نیز اقدامات اساسی کرد.
مشارکت دو نهاد در برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از دیگر پیشنهادات مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بود که با استقبال شهردار تبریز روبه رو شد و مقرر گردید طی جلسه ای با حضور مدیران نواحی و شهرداران مناطق و معاونت های مربوطه به شکل کارشناسی بررسی و اقدامات لازم آغاز گردد.
شهردار کلانشهر تبریز نیز در ادامه همکاری و تعامل با آموزش و پرورش را یکی از اولویتهای شهرداری تبریز عنوان نمود و گفت: گاها برخی ساختار ها موجب میشود انجام بعضی اقدامات با تاخیر رو به رو شود که می توان با هم افزایی بیشتر و بهره مندی از راهکار های مناسب، نسبت به رفع آنها اقدام کرد.
یعقوب هوشیار با استقبال از گسترش همکاری ها گفت: نشست های مستمر میتواند در قالب کارگروه های تخصصی موجب تسریع در پیشرفت امور تسریع گردد.
شهردار کلانشهر تبریز از آمادگی شهرداری برای ساخت مدارس بزرگ مقیاس در سطح شهر خبرداد و گفت: آموزش و پرورش به قید فوریت مکان هایی که نیاز به ارتقا توسعه زیرساخت های آموزشی دارد معرفی کند تا اقدامات اجرایی با انعقاد تفاهم نامه در سریع ترین زمان ممکن آغاز گردد.