تولید بیش از ۱۹۰ برنامه رسانه‌ای در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ توسط اداره رسانه‌های آموزشی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تولید و انتشار بیش از 190 برنامه آموزشی و ترویجی در قالب‌های مختلف رسانه‌ای در نیمه نخست سال 1404 خبر داد.
تولید بیش از 190 برنامه رسانه‌ای در شش‌ماهه نخست 1404 توسط اداره رسانه‌های آموزشی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

آیت‌الله عبادپور در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال، اداره رسانه‌های آموزشی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان موفق به تولید و پخش ۱۵ برنامه تلویزیونی «یاشیل‌لیق»، ۱۵۰ برنامه رادیویی «کندیمیز»، ۱۲ کلیپ آموزشی طرح جهش تولید در دیمزارها، ۱۳ عنوان بروشور و پوستر ترویجی و ۱۵ برنامه اینترنتی شبکه «برکت» شده است.
وی با اشاره به نقش رسانه در گسترش دانش و مهارت‌های کشاورزی افزود: این برنامه‌ها با همکاری و همیاری معاونت‌ها و مدیریت‌های ستادی و همچنین ادارات تابعه سازمان تهیه و اجرا شده است.
عبادپور درباره جزئیات برنامه‌ها گفت: هر قسمت از برنامه تلویزیونی «یاشیل‌لیق» ۲۰ دقیقه و هر برنامه رادیویی «کندیمیز» ۳۰ دقیقه زمان دارد. برنامه رادیویی کندیمیز هر روز به‌ جز جمعه‌ها ساعت ۲۰ از رادیو پخش و ساعت ۶ صبح روز بعد تکرار می‌شود. این برنامه شامل آیتم‌هایی چون معرفی روستا، گفت‌وگو با بهره‌برداران و گزارش‌های تخصصی از کارشناسان بخش کشاورزی است.
وی افزود: برنامه تلویزیونی «یاشیل‌لیق» نیز چهارشنبه‌شب‌ها حدود ساعت ۲۰ از شبکه سهند پخش می‌شود و به معرفی ظرفیتهای کشاورزی شهرستان‌ها، آموزش و ترویج روش‌های نوین و بررسی چالش‌های این بخش اختصاص دارد.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای در فضای مجازی افزود: شبکه برکت به‌عنوان عرصه‌ای نوین در آموزش و تحلیل مباحث تخصصی کشاورزی برای کارشناسان و بهره‌برداران فعالیت دارد و برنامه‌های آن به‌صورت استودیویی، میدانی، اینترنتی و زنده در روزهای دوشنبه و چهارشنبه اجرا می‌شود. این شبکه پلی میان محققان، کارشناسان و تولیدکنندگان است و هدف آن ارتقای دانش فنی و مهارت‌های کاربردی در بخش کشاورزی است.
عبادپور درباره تولید محتواهای ترویجی نیز گفت: کلیپ‌ها و فیلم‌های آموزشی پس از نیازسنجی و تهیه محتوای علمی توسط کارشناسان تولید می‌شود تا در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.
وی افزود: در بخش رسانه‌های نوشتاری نیز نشریات، بروشورها، تراکت‌ها و پوسترهای ترویجی براساس نیازهای ابلاغی از معاونت‌ها و ادارات تابعه یا به پیشنهاد مدیریت ترویج تولید می‌شود. محتواهای دریافتی پس از ساده‌سازی علمی و طراحی مناسب، هم به‌صورت چاپی و هم در قالب دیجیتال در گروه‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در پایان اظهار داشت: هدف از این فعالیت‌ها، ارتقای آگاهی و توانمندی کشاورزان، انتقال یافته‌های تحقیقاتی به عرصه تولید و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی استان است.

پیام آذربایجان

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://payamazarbayjan.ir/?p=13728

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

تصویر روز:

هیچ محتوایی موجود نیست

پیشنهادی: