مرجان برادر و همارفیعیان از همکاری اتاق بازرگانی تبریز برای توانمندسازی حضور زنان در عرصه تصمیم‌گیری‌ها وسیاست‌گذاری ها می‌گویند

مجال فعالیت برای خانم‌ها درعرصه جوامع امروزی به خصوص در استان آذربایجان شرقی بسیار محدود است که دراین راستا اتاق تبریز شرایطی را فراهم نموده است تا با همیاری مسئولین اتاق تبریز فعالیت بانوان کمیته برجسته‌تر شده و حمایت‌های لازم صورت پذیرد.
«کمیته بانوان اتاق بازرگانی تبریز با هدف توانمندسازی، آموزش و حمایت از زنان فعال در حوزه تجارت و صنعت، بستر حضور پررنگ بانوان را در عرصه‌های اقتصادی فراهم می‌سازد.»

*مجال فعالیت برای خانم‌ها درعرصه جوامع امروزی به خصوص در استان آذربایجان شرقی بسیار محدود است که دراین راستا اتاق تبریز شرایطی را فراهم نموده است تا با همیاری مسئولین اتاق تبریز فعالیت بانوان کمیته برجسته‌تر شده و حمایت‌های لازم صورت پذیرد.

اتاق بازرگانی تبریز جزو اتاق‌های برتر در سطح کشور است. به بهانه بررسی ابعاد موضوع تشکیل کمیته بانوان و محدوده فعالیت های آن در اتاق تبریز با اعضای هیات مدیره کمیته بانوان اتاق بازرگانی بانو مرجان برادر و همارفیعیان به گفتگو نشسته‌ایم.

 

آیا همه زنانی که در حوزه بازرگانی فعال هستند در اتاق عضوند؟

برادر: خیر، ما زنانی داریم که در سطح بسیار بالایی فعالیت تجاری دارند، اما عضو اتاق نیستند. در حال حاضر کارت بازرگانی لزوما مزیتی ندارد ولی برای اینکه در اتاق بازرگانی و درجامعهء رسانه فعالیت داشته باشند بهتر است که دارای کارت بازرگانی و عضو کمیته بانوان اتاق تبریز شوند.

رفیعیان: به نظر می‌رسد در حوزه بازرگانی، محدودیت برای خانم‌ها بسیار بیشتر از سایر حوزه‌ها به چشم می‌خورد.ولی برای بهتر دیده شدن و شرکت در تمام فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی و استفاده از ظرفیت اتاق تبریز جهت توسعه روابط کاری بهتر است که عضو اتاق بازرگانی تبریز باشند.

 

با وجود کمیته بانوان و اتاق‌های بازرگانی کشور نقش خانم‌ها در جوامع کمرنگ است، موضوعی جدی است. نظر شما در این خصوص چیست؟

رفیعیان: بله برخی خانم‌های کارآفرین بسیار برجسته و موفقی در شهر داریم که حضور کمرنگ درعرصه جوامع امروزی دارند و ما هم تلاشمان را درراستای حضور پررنگ این بانوان و به رسمیت شناخته شدن آنها  در اتاق بازرگانی تبریز می‌کنیم. و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه موثر باشند و اگر برخی افراد به عنوان مدل و الگوی موفق معرفی شوند، الهام بخش بسیاری از بانوان خواهند بود.

 

آیا جدا کردن بانوان اتاق بازرگانی در قالب کمیته، به منزله جداسازی و در حاشیه قرار دادن بانوان نیست؟ کمیته چه خدمات خاص و ویژه‌ای به بانوان می‌رساند که بتواند ضرورت وجود کمیته را توجیه کند؟

رفیعیان: تمام اتاق‌ها یک اتاق تجارت و یک کانون یا کمیته بانوان دارند. کمیته بانوان می‌تواند به صورت مرتب کارگاه‌های آموزشی ویژه برای بانوان فعال برگزار می‌کند و همینطور به مشکلات بانوان در این حوزه رسیدگی می‌کند. باید این نکته را مدنظر داشت که اتاق متشکل از مردان و بانوان فعال درحیطه صنعت هستند که با برابری و بدون تبعیض جنسیتی و باهمفکری یکدیگر بهتر است که در حوزه تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری ها همکاری نمایند .کمیته بانوان در این خصوص می‌تواند در راستای توانمندسازی زنان فعالیت ‌نماید.

 

اکنون به عنوان کمیته بانوان چه فعالیت‌هایی مدنظر شمابوده و برگزار شده و دربرنامه آینده کمیته است؟

برادر: با همکاری اتاق بازرگانی تبریز آموزش‌هایی در حیطه‌ متعدد با حضور بانوان کمیته برگزار شده است و درسال جدید رویکرد ما این است که در راستای بهبود کیفیت روابط تجاری و اجتماعی  بانوان صنعت و حضور فعال در عرصه بازرگانی و تجارت و بین المللی و شرکت در تمام مجالس اقتصادی و سیاسی دوره‌های آموزشی و نشست‌های همگانی تشکیل گردد.

 

چشم‌انداز شما برای آینده این کمیته چیست؟

رفیعیان: تلاش ما این است که طبق اساسنامه اتاق بازرگانی تبریز و شیوه نامه کمیته بانوان فعالیت‌های بانوان صنعت در جامعه امروزی به عنوان فعال اقتصادی رو به رشد باشد و رویکرد خود من، هم‌افزایی بانوان در این مسیر است.

پیام آذربایجان

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://payamazarbayjan.ir/?p=12221

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پربحث ترین ها

تصویر روز:

هیچ محتوایی موجود نیست

پیشنهادی: