ابراهیم مولائی دبیر علمی و میزبان وبینار تخصصی «روابط عمومی در کشور کانادا»، با اشاره به نقش فزاینده فناوری در آینده روابط عمومیها گفت: «هوش مصنوعی سرعت و دقت فعالیتهای روابط عمومی را چند برابر کرده است. با ابزارهای جدید میتوان در چند دقیقه خبر، گزارش یا ویدئوی حرفهای تولید کرد. این تحول به روابطعمومیها فرصت میدهد از کارهای تکراری فاصله بگیرند و بر تحلیل و خلاقیت تمرکز کنند.»
وی با بیان اینکه «آینده روابط عمومی متعلق به کسانی است که فناوری را بفهمند و از آن برای تصمیمسازی استفاده کنند»، افزود: «هوش مصنوعی اگر درست بهکار گرفته شود، روابطعمومی را از مجری تبلیغات به شریک استراتژیک سازمان تبدیل میکند.»
مولائی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برونسپاری فعالیتهای روابط عمومی اظهار کرد: «برونسپاری زمانی معنا دارد که روابطعمومی فاقد توان اجرایی باشد؛ اما اگر روابطعمومی توانمند و حرفهای باشد، باید خودش بتواند تولید محتوا، سخنگویی و مدیریت رسانه را انجام دهد. روابطعمومیهای مستقل، اعتماد مدیران و افکار عمومی را جلب میکنند.»
او با اشاره به اهمیت مهارتهای ارتباطی درونسازمانی افزود: «مدیر روابط عمومی باید بتواند در برابر دوربین بایستد، سخن بگوید و روایت بسازد. روابطعمومی ضعیف، وابستگی میآورد؛ اما روابطعمومی توانمند، اعتبار میسازد.»
دبیر علمی وبینار در پایان خاطرنشان کرد: «هدف رسانه ارتباطگر از برگزاری وبینارهای تخصصی، ایجاد گفتوگویی میانفرهنگی در عرصه ارتباطات است. ما تلاش داریم تجربههای جهانی مانند کانادا را با واقعیتهای بومی ایران پیوند دهیم تا روابطعمومی کشور از نقش اجرایی به جایگاه تصمیمساز ارتقا یابد.»
