علی نریمانی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، توسعه و گسترش شهرنشینی و مهاجر پذیری طی چند سال اخیر را موجب افزایش نیازمندی ها به حوزه های آموزشی و فضاهای مربوطه عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۵۷ هزار دانش آموز در ۴۹۰ مدرسه شهرستان مراغه به تحصیل اشتغال دارند که بر اساس آمارهای ثبت شده، اکنون هر کلاس درس در مقاطع مختلف بیش از حدنصاب معمول تشکیل می شود.
به گفته وی چنانچه از سوی دولت، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و البته کمک های مردمی طی ماه های آینده فعالیت های فوری و مستمر در زمینه مدرسه سازی صورت نگیرد، تمامی مدارس منطقه به صورت دو نوبتی فعالیت خواهند کرد که این وضعیت در افت تحصیلی دانش آموزان تاثیر مستقیم دارد.
نریمانی با ابراز تاسف از جایگاه ۱۷ آموزش و پرورش شهرستان مراغه در بین ۴۰ منطقه این مجموعه در آذربایجان شرقی، افزود: این جایگاه به هیچ عنوان در شان نام و آوازه شهر تاریخی و فرهنگی مراغه نیست و باید برای جبران کمبودها اهتمام همگانی در شهرستان به وجود آید.
وی درجه آموزش و پرورش مراغه در رتبه بندی وزارتخانه ای را درجه یک اعلام و اضافه کرد: در حالیکه بسیاری از شهرستان های همتراز در سطح کشور، چنین درجه ای را کسب نکرده اند، مراغه بر این اساس از نظر چارت سازمانی در قواره ادارات کل مراکز استان ها فعالیت می کند و در حال حاضر تعداد یکصد نفر کادر اداری در ستاد آموزش و پرورش مراغه فعالیت دارند.
نریمانی نیاز به ساخت، تجهیز و مرمت و نوسازی مدارس را مهمترین ضرورت و نیاز شدید آموزش و پرورش مراغه برشمرد و با تاکید بر اینکه در این راستا نیازمند همکاری، تعامل و مساعدت همه نهادها، سازمان ها و به خصوص رسانه ها هستیم، یادآور شد: دستیابی به اهداف مورد نظر و ایجاد تغییرات اساسی در نظام تعلیم و تربیت منطقه جز با همکاری رسانه ها و همراهی خبرنگاران میسر نیست.
وی بهره مندی آموزش و پرورش از توان و امکانات خیرین مدرسه ساز برای تحقق نهضت مدرسه سازی را از اولویت های کاری این مجموعه در مراغه دانست و از رسانه ها درخواست کرد با هم افزایی نسبت به معرفی و ترغیب نیکوکاران برای ساخت مدرسه آموزش و پرورش را یاری کنند.
پیام آذربایجان
