بابک رضی منش روز سه شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت مجتمع امداد و نجات بین شهری آزاد راه تبریز- سهند افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و با زیربنای سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در حاشیه این آزادراه توسط شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه تبریز-سهند در دست اجراست.
وی اظهار کرد: در این مجتمع تمامی خدمات مرتبط با ایمنی و امدادرسانی جادهای و دستگاه های ذی ربط مستقر خواهند شد تا زمان واکنش به حوادث کاهش یافته و هماهنگی میان دستگاه های امدادی افزایش یابد.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه این مجتمع امداد و نجات همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد، گفت: عملیات اجرایی ساختمامن پلیس راه در این آزادراه به پایان رسیده و ساخت پایگاه های هلال احمر، راهداری و اورژانس نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رضی منش، با تاکید بر اهمیت موقعیت راهبردی این پروژه ادامه داد: با توجه به نزدیکی آزادراه تبریز- سهند به اتوبان شهید کسایی و قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه، بهره برداری از این مجتمع نقش موثری در مدیریت بحران، کاهش زمان امداد رسانی و کنترل سوانح جادهای در این محدوده خواهد داشت.
وی یادآور شد: محور تبریز- سهند از پرترددترین مسیرهای ارتباطی استان و مسیر دسترسی به محور گردشگری کندوان است و در راستای ارتقای ایمنی این محور، دوربین های کنترل سرعت تا شهریور ماه سال جاری نصب خواهد شد.
پیام آذربایجان
